سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
 
 
 
بهترینِ برادران، کسی است که نسبت به برادرانش پُر توقّع نباشد . [امام علی علیه السلام] 
»» 101اما و اگر %جامعه شناسی 65- مثل هم اگر انتظار دارید همسرتا

101اما و اگر

%جامعه شناسی

65- مثل هم
 
اگر انتظار دارید همسرتان با خانواده شما ارتباط خوبی داشته باشد، شما هم باید همین طور عمل کنید.

66- احترام
 
اولین نکته ای که در هر رابطه ای باید لحاظ شود، احترام است. احترام، کوچک تر و بزرگ تر ندارد.

67- تبریک
 
تاریخ تولد و سالگرد ازدواج والدین همسرتان را بپرسید و در آن روزها حتی شده با یک تماس تلفنی کوتاه تبریک بگویید.

68- تشکر
 
گاهی ( آن قدر که لوس نباشد) مقابل خانواده ها از هم قدردانی کنید.

69- گارد نگیرید
 
اگر پدر و مادر همسرتان حرف تندی زد یا برخورد تندی داشت، بلافاصله گارد نگیرید و او را دشمن تلقی نکنید.

70- یک رو باشید
 
همان قدر که احترام در لفظ و در ظاهر حائز اهمیت است، باید در عمل هم ثابت شود. قربان صدقه رفتن های دروغین هیچ کار کردی در رابطه جز دورویی ندارد.

71- نقاط ضعف
 
عاقلانه فکر کنید. تا به حال برایتان پیش نیامده که از دست پدر و مادر خودتان ناراحت شده باشید؟ هر کسی ( حتی خود شما) نقاط ضعفی دارد. پس نقاط ضعف را بپذیرید و خودتان را با آنها وفق بدهید.

72- اطلاع رسانی
 
وظیفه دارید اطلاعات همسرتان را درباره چیزهایی که والدینتان را خوشحال یا ناراحت می کند، بالا ببرید. انتظار بیخودی است که او خودش همه چیز را کشف کند.

73- راز داری
 
هرگز از همسرتان پیش خانواده تان بدگویی نکنید. رابطه شما خوبی ها و بدی هایی دارد. معمولاً زوج ها از خوبی ها حرف نمی زنند اما در صورت بروز ناراحتی همه بدی های همسرشان را بر می شمارند. این مساله باعث می شود دید خانواده تان نسبت به همسرتان تغییر کند. نه تنها بدگویی نکنید بلکه مدام از خوبی های او پیش دیگران تعریف کنید. حتماً او توانایی ها و ویژگی های مثبتی دارد. این ویژگی ها را پر رنگ جلوه بدهید.

74- سیاست داشته باشید
 
اگر احساس می کنید خانواده همسرتان در زندگی مشترک شما مداخله می کنند، لازم نیست حتماً الم شنگه راه بیندازید و مستقیم توی چشم هایشان نگاه کنید و بگویید به خودمان مربوط است! خیلی راحت تر از اینها و با کمی سیاست می شود اوضاع را مدیریت کرد.

75- احوالپرسی
 
زود به زود از والدین همسرتان احوالپرسی کنید. وقتی احساس کنند برایشان ارزش قائلید، ناخودآگاه دید خوبی نسبت به شما پیدا می کنند.

76- اهمیت نوع برخورد
 
گاهی پیش می آید که پدر و مادر دختر یا پسر به هر دلیلی عروس یا دامادشان را دوست ندارند. بدانید که نوع مواجهه و برخورد شما با این موضوع تعیین کننده است و می تواند والدینتان را نسبت به او علاقه مند یا منزجر کند.

77- حوزه شخصی
 
شاید موقعیتی پیش بیاید که والدین همسرتان بخواهند با او تنها باشند و خلوت کنند. با این خواسته آنها احترام بگذارید. این جزو مواقع کاری بتراشید و خودتان را سرگرم کنید.

78- حمایت
 
در هر شرایطی پشتیبان همسرتان باشید. اما نه به این معنا که با برخوردهای تند در مقام جوابگویی بربیایید. پدر و مادرها سن و سالی دارند و می شود گفت بخش عمده شخصیتشان شکل گرفته است. ضمن اینکه آنها پدر و مادرند و کمترین بی احترامی در حقشان بی معرفتی خواهد بود. با همسرتان صحبت کنید که به شما نزدیک تر و همدل تر است. از او بخواهید بیشتر صبر کند و این اطمینان را بدهید که نظر شما با نظر خانواده تان کاملاً فرقی می کند. اما درست نیست که پدر و مادر را از خودتان برنجانید.
دکتر کیوان دیبا پزشک جوانی است که دغدغه سلامت جسمی زوج ها و به تبع آن سلامت خانواده را دارد. این نکات پزشکی را هم باید به خاطر داشته باشید.

%پزشکی
 

79- آزمایش های اجباری
 
کلیه زوجین قبل از ازدواج، موظف به انجام آزمایش هایی جهت تشخیص بیماری هایی مثل تالاسمی و بیماری های دیگری که از راه مراقبت (STD) منتقل می شوند، هستند. اما جدا از قوانین، انجام بعضی آزمایش های دیگر ( چه به صورت قانون باشد یا نباشد) موجب افزایش آگاهی طرفین و جلوگیری از ابتلای زوجین به بیماری های مختلف می شود؛ آزمایش هایی چون آزمایش ایدز، هپاتیت و بررسی از نظر هموفیلی و دیگر اختلالات خونی و انعقادی. اگر ذره ای تردید دارید رودربایستی را کنار بگذارید و خودتان و همسر آینده تان این آزمایش ها را انجام دهید.

80- کسب اطلاعات
 
در صورتی که آزمایش ها و پزشک به شما درباره ادامه رابطه با همسر آینده تان هشدارهایی دادند لطفاً به نظر آنها احترام بگذارید و قبل از گرفتن تصمیم های احساسی، خوب فکر کنید.

81- تنظیم خانواده
 
ممکن است حوصله نشستن سر کلاس های تنظیم خانواده را نداشته باشید اما فراموش نکنید گاهی اوقات این کلاس ها راهکارهای خوبی برای برقراری روابط صحیح بین زوج های جوان ارائه می دهند. داشتن فرزند زمانی که هنوز خانواده خودش را درست و حسابی پیدا نکرده و درگیر بحث های اولیه است چندان پسندیده نیست؛ پس اگر نمی خواهید زود بچه دار شوید توصیه های تنظم خانواده را جدی بگیرید.

82- ژنتیک
 
زوجین باید در صورت وجود بیماری های ژنتیک در بستگان خود، مشاوره ژنتیک هم به عمل آورند تا بدین شکل احتمال بروز بیماری های مزمن و ناتوان کننده در خود یا فرزندان را کاهش دهند.

83- واکسن کزاز
 
قبل از ازدواج تزریق واکسن کزاز به خانم ها توصیه شده است. همچنین طبق برنامه کشوری واکسن MMR( سرخچه، سرخک واریون) هم باید به خانم ها تزریق شود.

84-عدم اعتیاد
 
آزمایش عدم اعتیاد هم جزء آزمایش های لازم است. حواستان باشد منفی بودن جواب آزمایش همیشه نشانه عدم اعتیاد نیست، تنها نشانه آن است که فرد در چند روز گذشته مواد مخدر مصرف نکرده است. گاهی اوقات افراد معتاد موادی را که وارد نمونه می کنند تا جواب آزمایش اعتیادشان منفی شود.

85- روش مناسب
 
در اولین فرصت، برای انتخاب یک روش مناسب پیشگیری از بارداری با یک پزشک مشورت کنید. مساله را جدی بگیرید.
دکتر سید محمد کاظم فروتن، ارولوژیست و رئیس کلینیک سلامت خانواده دانشگاه علوم پزشکی شاهد، نکاتی را که باید زوج های جوان هنگام ازدواج در زمینه ارتباط جنسی بدانند، توضیح می دهد.

86- زنگ خطر
 
ارتباط جنسی بین زن و شوهر، بخشی جدایی ناپذیر از اهداف ازدواج و ارتباط زناشویی آنهاست که بر پایه نیازی واقعی شکل گرفته است. هر چقدر هم که با عشق ازدواج کرده باشند و رابطه خود را خالص و معنوی بدانند، باید به این نیاز هم به درستی پاسخ گفته شود؛ چرا که از دست رفتن این جزء مهم زندگی، می تواند زنگ خطری برای یک ازدواج موفق به حساب آید.

87- شکوفایی
 
ارتباط جنسی سالم و پویا می تواند علاوه بر کاهش استرس های زن و شوهر، به شکوفایی روحی و روانی آنها و افزایش موفقیت و بهره وری در همه ابعاد زندگی شان بینجامد. بررسی ها نشان داده که زن و شوهرهایی که به طور مستمر با هم ارتباط جنسی خوبی دارند، نه تنها بین خود سوء تفاهم کمتری دارند، بلکه از لحاظ شغلی و تحصیلی و ارتباط با دیگر افراد هم موفق تر عمل می کنند.

88- خجالت نکشید
 
نباید از ابراز نیاز به برقراری ارتباط جنسی با همسر خود خجالت بکشید.

89- صحبت کنید
 
درباره نیازهای جنسی خود و شیوه های برآورده شدن این نیاز که برای شما مطلوب است، با همسرتان صحبت کنید.

90- توجه
 
برای شناخت نیازهای جنسی همسرتان به اندازه کافی وقت و توجه بگذارید. ببینید کدام شیوه ها و وضعیت ها برای او مطلوب تر است.

91- زمان
 
آقایان بدانند که آماده شدن همسر آنها برای برقراری ارتباط جنسی، بیشتر از جنس مرد زمان می برد. بنابراین لازم است که برای برانگیخته کردن همسر، از لحاظ روانی و عاطفی، مدتی زمان بیشتری صرف شود.

92- توقع
 
خانم ها باید بدانند که گاهی آقایان نیاز سریع برای برقراری ارتباط جنسی با همسر خود دارند و نباید همیشه از آنها توقع داشت که هر زمانی که همسرشان به لحاظ روانی و عاطفی آمادگی دارد آنها اقدام به برقراری رابطه جنسی کنند.

93- مشاوره متخصص
 
در صورت نیاز به مطرح کردن مسائل ومشکلات خود در زمینه رابطه جنسی با همسرتان، می توانید به مشاوران متخصص و صالح مراجعه کنید.

94- شادابی
 
ارتباط جنسی فقط یک رابطه جسمی نیست؛ بلکه بر پایه ارتباط معنوی و عاطفی و وفاداری زن و شوهر با یکدیگر شکل می گیرد. اگر این رابطه از لحاظ معنوی و عاطفی اشباع نشود، بعد از مدت کوتاهی شادابی خود را از دست می دهد و دیگر زن و شوهر نمی توانند از آن به رضایت کافی برسند.

95- خلاقیت
 
در ارتباط جنسی با هسمرتان خلاقیت به خرج دهید و آن را از یکنواختی خارج کنید. در این صورت هیچ گاه ارتباط شما دچار پژمردگی و فرسایش نخواهد شد و همیشه از آن لذت خواهید برد.

96- دور از دسترس
 
هنگام ارتباط جنسی سعی کنید فقط به رابطه جنسی با همسرتان فکر کنید. افکار دیگر، دغدغه ها و استرس های روزمره را رها کنید. در این صورت از ارتباط با او لذت خواهید برد.

97- آراستگی
 
هم خانم ها و هم آقایان باید خود را برای ملاقات با همسرشان آراسته و مرتب کنند. آراستگی و زیبایی ظاهر، تمیزی بدن، بوی خوش، مسواک زدن و لباس مناسب، همه و همه از مواردی است که در دین اسلام نیز جهت تقویت روابط زناشویی بین مرد و زن بر آن تاکید شده است.

98- روی خوش
 
احساس آرامش، نقش مهمی در رابطه جنسی موفق دارد و غریزه و رابطه جنسی هم به آرامش همسران کمک می کند. بنابراین در رابطه با همسرتان غر زدن را کنار بگذارید، روی خوش و گشاده داشته باشید و به او نشان دهید که او را تکیه گاه و پناهگاه زندگی خود می دانید.

99- موسیقی آرام
 
محیط اتاق خواب را برای آرامش و لذت بردن آماده کنید. مسلما در یک اتاق به هم ریخته و بی نظم، کمتر احساس صمیمیت و همبستگی بین شما و همسرتان ایجاد می شود. علاوه بر نظم ظاهری، می توانید از عناصری مثل عطر،تصاویر ملایم، مثبت و موسیقی آرام، برای ایجاد حس آرامش و محبت استفاده کنید.

100- زیاده روی نکنید
 
مراقب باشید در آراستن خودتان یا اتاق زیاده روی نکنید و از روش های نامعمول یا آرایش های غلیظ استفاده نکنید زیرا می تواند تمرکز شما و همسرتان را بر هم بزند. یادتان باشد که سادگی و تمیزی، بهترین زیبایی است.

101- پیشنهاد ویژه
 
و اما مهم ترین نکته. لطفا کمی برای موفقیت در زندگی تان زحمت بکشید. مطالعه کنید. مجله بخوانید. به خصوص مجله همشهری مثبت و صفحه های مقاله و موفقیت که مطالب مفیدی درباره روابط زن و شوهر دارد. اگر صد نکته بالا و این آخرین نکته را در زندگی تان لحاظ کنید اسم تان را جزو خوشبخت ها می نویسند.
منبع:همشهری+شماره



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » lpln ( چهارشنبه 90/12/10 :: ساعت 3:56 عصر )

»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

دیافراگم
بهداشت ازدواج
آیا فرزندم دختر است؟
آسیب دیدگی اسپرم پدر در اثر زندگی ناسالم به نسل‌های بعدی منتقل م
عوامل جسمانی و ژنتیکی در ازدواج
ازدواج در چه سنی بهتر است؟
ازدواج موفق
زمانی برای ازدواج نکردن!
روان شناسی و تقسیم بندی انواع عشق
من یک دختر مضطربم، با نامزد شکاکم چه کنم؟ 1- دختر 20 ساله ای هست
رابطه هایتان را بشناسید فکر می کنید چند جور ارتباط داریم؟ در ج
راه کم هزینه را بروید در شرایطی که دو نفر کم و بیش یکدیگر را پس
بهداشت روانی ازدواج در یک نگاه بهداشت روانی بحثی بسیار تخصصی د
101اما و اگر %جامعه شناسی 65- مثل هم اگر انتظار دارید همسرتا
101اما و اگر دکتر محسن ایمانی- روان شناس و استاد دانشگاه تربیت
[همه عناوین(43)]


وجوه اشتراک اسلام و مسیحیت در ازدواج دیدگاه‌های مشترک اسلام و[2] . یادم تو را فراموش! وسوسه همیشه دردسرساز است؛ وسوسه ورود به رابط . کاتی مهم و کلیدی برای جوانان در آستانه ازدواج :: تناسب فرهنگی . 101 اما واگر 101 اما واگر روانپزشکی 10-همتایی شخصی بنابر ای . 101 اما واگر نکاتی که هر دختر و پسر قبل از ازدواج باید بدانند شا . 101اما و اگر %جامعه شناسی 65- مثل هم اگر انتظار دارید همسرتا . 101اما و اگر دکتر محسن ایمانی- روان شناس و استاد دانشگاه تربیت . 22 نکته برای صبح زود بیدار شدن در زیر 22 نکته برای رسیدن به عاد . 8 تصور اشتباه در مورد ازدواج 1- ازدواج منافع بیشتری برای مردان ن . ازدواج در چه سنی بهتر است؟ موضوع ازدواج جوانان از جمله مسایلی ا . ازدواج موفق پژوهش درباره آنچه موجب موفقیت ازدواج می شود، نشان م . اصلی و فرعی کردن معیارها؛ اولین گام در انتخاب همسر انسان موجودی . با احتیاط پای سفره عقد بنشینید * مختصری از امور روزانه خود را ذک . بررسی تطبیقی ازدواج در اسلام و مسیحیت اهداف مستقیم ازدواج که در . بهداشت روانی ازدواج در یک نگاه بهداشت روانی بحثی بسیار تخصصی د . چگونه پیشنهاد ازدواج دهیم؟ دادن پیشنهاد ازدواج بی شک یکی از مهم . دختران و پسران بخوانند زوج مناسب برای دخترخانم ها دخترهایی که . دور ریختنی های بعد از ازدواج ازدواج یکی از قدیمی ترین پیوندهای ا . دوستی قبل از ازدواج آیا دوستی های قبل از ازدواج، برای شناخت بیش . رابطه هایتان را بشناسید فکر می کنید چند جور ارتباط داریم؟ در ج . راه کارهایی برای ازدواج مجدد ازدواج به خودی خود عملی دلهره آور ا . راه کم هزینه را بروید در شرایطی که دو نفر کم و بیش یکدیگر را پس . روان شناسی و تقسیم بندی انواع عشق با این که کمتر از ده سال از ز . روانشناسی ازدواج ازدواج، شباهت و تفاوت ها از زمان های خیلی دور . زمانی برای ازدواج نکردن! همان طور که نشانه هایی خاص آماده بودن . سوالات روز خواستگاری برای اینکه ازدواج موفقی داشته باشید لازم اس . کی با کی ازدواج کنه؟ کدام شخصیت ها به درد هم می خورند؟ ازدواج . من یک دختر مضطربم، با نامزد شکاکم چه کنم؟ 1- دختر 20 ساله ای هست . منفعل ترین ضلع مثلث در مواردی « آگاهی ها» برای تصمیم گیری درست ب . مهم ترین معیارهای فراموش شده . نامزدی موفق (2) وقتی نامزد کوچک بود یکی از چیزهایی که باید در . هشت راز ازدواج موفق اگر احساس می کنید بعد از ازدواج رابطه تان با .
 

>> بازدید امروز: 3
>> بازدید دیروز: 5
>> مجموع بازدیدها: 91873
» درباره من «

.::مرجع کد آهنگ::.

.::دریافت کد موزیک::.



» پیوندهای روزانه «

کفش مردانه ADIDAS مدل MCLAREN
جوراب جادویی نانو ساید
[آرشیو(2)]

» لوگوی وبلاگ «


» لینک دوستان «
دیار عاشقان
چم مهر
یار امام زمان (عج)
کارواش خانگی همه کاره جت مینی
پنکه خورشیدی ماشین AUTO COOL
اسپایکا
فروشگاه بیستِ بیست
توس بازار
چرخ خیاطی
فروش اینترنتی
گنجدونی
۩۞۩ تنهاترین تنها ۩۞۩
منجی بشر
Mystery
اسیرعشق
مشتاقی و مهجوری
لی مین هو
اتشنشانی بنادر کشور
زیرگنبد کبود
ما تا آخرایستاده ایم
♥ کلبه دلتنگی من ♥
قصرماشین
بلور نازک احساس
سرزمین رویا
شگفتی های قرآن کریم ...
*×*عاشقانه ای برای تو*×*
گوناگون
فرمانده آسمانی من
ی عاشق دیوانه
عاشقتم
گوچــــــــی جــــونم GUCCI
حجاب ناب
ســــــــکــــوت
شلوغ پلوغ
patomat
ماه نگار- گالری هنر های من و دوستم
بمب خنده
قـــ❤ــلـــــب هـــــای آبـــــی انــ❤ـــاری
دل پرخاطره
* عاشقانه ای برای تو *
اعداداوّل ، رازی پنهان
mystery
مهدی یاران
سوالات کنکور دکتری
شور و ازدواج و خواستگاری جوانان
دلمه پیچ, دستگاه دلمه پیچ Dolmer
آرزوهای من...
کلاه بافتنی
ساعت دیواری فانتزی
چرخ خیاطی
خرید اینترنتی مینی پنکه ASD Minifan، مینی پنکه ASD Minifan جدید،
قالب بستنی ساز کودک
چرخ جادویی چراغ دار
ست سارافون ودامن شلواری نیلوف
گوشی نوکیا 1110، خرید اینترنتی گوشی نوکیا 1110
هسته گیر آلبالو
بسته بزرگ اشتغال زایی و کسب درآمد
روان شناسی * 心理学 * psychology
عمو همه چی دان
شاره کم سنه
وبلاگ شخصی محمد
شگفتی های دنیا
گلچین اینترنتی
ღ♥ღعشقღ♥ღ
جکدونی عمو حسن
تی وی مارکت
راه و چاه
میهن کالا
نمونه سوالات پیش دانشگاهی و متوسطه رشته های ریاضی، تجربی، انسانی
فروشگاه گل آمیتیس - حسن آباد جرقویه اصفهان
تخم مرغ شکن Egg Cracker
فروش ویژه ساعت مچی
منابع آزمون کارشناسی ارشد کلیه رشته ها
اتیسم، اتیستیک، آسپرگر، رت، اختلالات نافذ رشد
خانه داری، گل آرایی، دوخت لباس زنانه و مردانه، تزیین منزل
زنان
یادتم یادم باش
آرایشگری و زیبایی و بهداشت پوست
افسانه خورشید و ماه
کلاه کپ رپری طرح طهران
کیف زنانه مجلسی ورنیgucci
عکس های جالب و متحرک
【∂Đιss ℓσνє ℓ
چالش
سروش مارکت
دلنوشته های یه دختراسفندی

» صفحات اختصاصی «

» لوگوی لینک دوستان «



» وضعیت من در یاهو «
یــــاهـو
» موسیقی وبلاگ «

» طراح قالب «