سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
 
 
 
در دانش دروغ پردازان، خیری نیست . [امام علی علیه السلام] 
»» 101اما و اگر دکتر محسن ایمانی- روان شناس و استاد دانشگاه تربیت

101اما و اگر

دکتر محسن ایمانی- روان شناس و استاد دانشگاه تربیت مدرس- بشنویم. تشکیل خانواده از منظر دینی بسیار حائز اهمیت است. به همین خاطر توصیه های فراوانی در باب ازدواج می شود.

%مذهبی
 

36- بهترین راه
 
اسلام یک دین واقع گراست و دستوراتش را با توجه به نیازهای طبیعی مادی و معنوی انسان صادر می کند. گرایش به جنس مخالف از همین دست نیازهاست. آسیب های روانی و اجتماعی ( ایجاد وابستگی ها، شکست ها و سرخوردگی های عاطفی، احساس عدم امنیت، کودکان بدون پدر و....) آنها به قدری زیاد است که با نگاهی منطقی به راحتی می شود دریافت که ازدواج بهترین و سالم ترین این راه هاست. خداوند در قرآن می فرماید « و من آیاته ان خلق لکم من انفسکم ازواجا لتسکنوا الیها»؛ یعنی زن و مرد را برای آرامش دادن و تسکین هم آفریدیم. بنابراین هر چیزی که در زندگی مشترک مخل آرامش باشد، از نگاه دین اسلام پذیرفته نیست.

37- غافلگیری
 
هر چند وقت یک بار به همدیگر هدیه بدهید. لازم نیست هدیه شما الزاما چیز گران قیمتی باشد. خرید یک تقویم رومیزی برای میز کار، آخرین کتاب منتشر شده از نویسنده محبوب همسرتان یا یک لیوان با طرحی خنده دار که او را غافلگیر کند به اندازه یک هدیه چند میلیونی زندگی شما را تغییر می دهد. هدیه دادن یکی از کارهای پسندیده انسانی است که روابط را بهتر و آدم ها را با هم مهربان می کند. حضرت رسول (ص) می فرمایند: تهاد و فانها تذهب بالصغائن؛ به یکدیگر هدیه بدهید زیرا کینه ها را از بین می برد.

38-صبور باشید
 
زن و مرد می توانند به اشکال مختلف آرامش طرف مقابل خود را تامین کنند. وظیفه یک همسر است که در حین بروز مشکل همسر خود را تنها نگذارد. طبق آموزه های اسلامی صبر و شکیبایی یکی از مهم ترین نکته ها در بقا و سلامت یک زندگی مشترک است.

39- تشابه
 
مساله هم کف بودن بارها در دین اسلام مطرح شده است. زن و شوهر باید از نظر فکری، اعتقادی، روحی و از همه مهم تر ارزشی به هم نزدیک باشند.

40- من با تو
 
اگر همسر نمی تواند در حل مشکل همسرش کمک کند، قطعاً با نشان دادن همدلی پشتوانه خوبی برای همسرش خواهد بود. کافی است به او گوشزد کند که در شرایط سخت هم همراه اوست و تنهایش نمی گذارد. به تاثیر معجزه آسای این حرف ایمان داشته باشید.

41- حرف بزن
 
بعضی آقایان می گویند که همسرشان را دوست دارند و نیازی به ابراز آن نمی بینند. آنها معتقدند دوست داشتن باید در عمل نشان داده شود. این تصور غلط باعث دلخوری زن می شود. هر چیز جای خود دارد.

42- محبت در کلام
 
گاهی تنها یک جمله محبت آمیز کافی است تا طرف مقابل احساس خوشبختی کند:« قول الرجال للمراه انی احبک لا یذهب من قلبها ابدا.» یعنی اینکه مرد به همسر خود بگوید تو را دوست دارم. هرگز از دل همسر بیرون نمی رود.
یکی از موانع بزرگ بر سر راه ازدواج مشکلات مالی است. خیل عظیمی از جوان های جامعه ما به خاطر ترس به جایی که از مشکلات مالی دارند، قید ازدواج را می زنند. توصیه های پرند رحمتی- کارشناس علوم اقتصاد- می توانند ایده هایی برای کم کردن این مشکلات به شما بدهند.

%اقتصادی
 

43- مدیریت زمان
 
اگر می خواهید شهر با تاکسی زیر پا بگذارید، مطمئناً هر ماه باید بخش عمده ای را به کرایه تاکسی اختصاص دهید؛ چیزی حدود 70 تا 80 هزار تومان. بهتراست زمانتان را مدیریت کنید و به جای تاکسی از اتوبوس و مترو استفاده کنید. بیشتر طول می کشد و احیانا خسته تان می کند اما به پولی که در آخر ماه برایتان می ماند، فکر کنید.

44- پس انداز
 
شاید به نظر خنده دار برسد اما داشتن پس انداز برای ازدواج عامل بسیار مهمی است.

45- درآمد ثابت
 
قدم اول پیدا کردن یک کار نسبتاً ثابت است. اگر می خواهید ازدواج کنید، باید از درآمد حداقل شش ماه خود مطمئن باشید. فرقی نمی کند شغلتان آزاد باشد یا اداری، مهم داشتن یک پشتوانه مالی است تا بتوانید از پس مخارج حداقلی زندگی بر بیایید.

46- یادداشت
 
برای هزینه های ریز و جزئی روزانه برنامه ریزی کنید. یک دفترچه یادداشت کوچک تهیه کرده و در آن فهرست هزینه های روزانه را هر قدر هم که خنده دار به نظر بیایند، یادداشت کنید. خودتان را از همان اول عادت بدهید که چیزی را از قلم نیندازید؛ حتی یک جعبه آدامس را!

47- مد
 
لازم نیست هر چیزی را که مد می شود، بخرید. اگر بخواهید تیپتان را بر اساس مد تغییر دهید، هزینه زیادی روی دستتان می گذارد و شاید حتی آخر ماه پول کم بیاورید؛ چرا که هر سه ماه یک بار باید حساس دست به جیب شوید. با لباس های شیک و ساده به شرطی که تمیز و اتو کشیده باشند، خوش تیپ می شوید.

48- قناعت
 
خلق و خوی اشرافیتان (!) را حداقل تا وقتی که پولدار شوید، کنار بگذارید. غذای محل کار آن قدرها هم بد نیست. حداقل تا آنجا که می توانید وسواسی نباشید و فقط چند روز هفته از بیرون غذا سفارش بدهید. اگر مادر یا خواهرتان فرصت می کنند برایتان غذایی بپزند که بتوانید با خودتان به محل کار ببرید، از آنها خواهش کنید این کار را برایتان انجام دهند. اگر امکان زحمت دادن به دیگران نیست، خودتان دست به کار شوید. آشپزی یک مهارت است و استعداد نمی خواهد. کافی است کمی حوصله به خرج دهید و تمرین کنید. در عوض پول غذای بیرون را پس انداز می کنید و در آخر ماه وقتی به پس اندازتان افزوده شد، سختی ها یادتان می رود.

49- قرار ملاقات حضوری
 
صرفه جویی اصلا مصرف نکردن نیست، کم مصرف کردن است. در هزینه قبض موبایل و تلفن ثابت صرفه جویی کنید. قرار ملاقات های حضوری با دوستان هم روابط را مستحکم تر می کند. هم درست و حسابی و سر فرصت درد دل می کنید و سبک می شوید و هم پول زبان بسته توی جیبتان می ماند.

50- صورتحساب ها
 
بعد از ازدواج و تشکیل زندگی مشترک فراموش نکنید صورتحساب ها ( قبض ها) را به موقع پرداخت کنید. از روش های اینترنتی و ATM استفاده کنید؛ چرا که اگر جریمه شوید، هزینه سنگینی روی دستتان می ماند، آن هم در حالی که می توانستید آن را به زخم دیگری بزنید.

51- مناسبت های مهم
 
مناسبت های زندگی مشترک را به خاطر بسپارید. یکی از اولین گزینه هایی که در حذف هزینه های غیر ضروری به ذهن زوج های جوان متبادر می شود، کادوی تولد و سالگردهای ریز و درشت اتفاقات مشترک شیرین است.

52- از چاله به چاه
 
تا آنجا که ممکن است صرفه جویی کنید. قرض کردن برای پرداخت قرض دیگر، اوضاع مالی تان را بغرنج می کند، سخت است ولی چاره ای نیست. با سختی ها بسازید بهتر از این است که شاهد عواقب وخیم بد حسابی باشید.

53- رفع سوء تفاهم
 
خرید هدایای ارزان قیمت اما با ارزش را در زندگی تان جا بیندازید. اما اگر طرف مقابلتان عادت به دریافت چنین هدایایی ندارد، با صحبت در این باره جلوی بروز سوء تفاهمات را بگیرید.

54- قسط
 
اگر وام گرفته اید، تاریخ پرداخت قسط ها را حتماً جایی یادداشت کنید و آن را به تعویق نیندازید، ضرر می کنید.

55- همین نزدیکی
 
خانه ای را نزدیک محل کارتان پیدا کنید تا اگر با وسایل نقلیه عمومی تردد می کنید، کمتر خسته شوید به لحاظ اقتصادی هم به صرفه است.

56- استفاده بهینه
 
هدایای عروسی متنوعند. ظرف و ظروفی را که فکر می کنید به دردتان نمی خورد، همان طور آکبند و پلمپ به فروشگاه های لوازم خانگی بدهید یا آن را برایتان تعویض می کنند یا پولش را به شما می دهند.

57- ریسک
 
اگر موقعیتی برای سرمایه گذاری فراهم شد، آن را از دست ندهید. جوانب قضیه را به دقت بررسی کنید و اگر صلاح بود، وام و قرض بگیرید. گاهی اوقات ریسک کردن لازم است.

58- کمک
 
اگر خانواده ها می توانستند و می خواستند به شما کمک کنند، اشکالی ندارد که کمک شان را بپذیرید. می توانید بعد لطفشان را جبران کنید.

59- سادگی
 
مراسم عروسی خیلی پر خرج و هزینه بر است. به خودتان رحم کنید و جشن ساده ای بگیرید. حتماً بارها شنیده اید هیچ کس با مراسم پر زرق و برق خوشبخت نشده است؛ راست است! یک کار دیگر هم می توانید بکنید! همه هزینه جشن عروسی را پس انداز کنید و به یک مسافرت ساده بروید.

60- فرصت هست
 
داشتن بعضی لوازم منزل خیلی خوب هستند و کارها را راحت تر می کنند. اما اگر استطاعت خریدشان را ندارید،خودتان را به سختی نیندازید. می توانید به مرور و هر چند وقت یک بار این وسایل را تهیه کنید.

61- استقامت
 
برنامه تان را هم نزنید. ممکن است روزهایی خسته و ناامید شوید و دلتان بخواهد همه پس اندازتان را یک جا صرف تفریح و مسافرت کنید. این جور وقت ها باید مقاومت کنید. قطره قطره جمع گردد وانگهی دریا شود! عجالتاً شادی های کوچک مثل رفتن به یک پارک و والیبال را دو دستی بچسبید تا بعد که اوضاع بهتر شود.

62- میهمانی
 
رودربایستی فقط خرج اضافی روی دستتان می گذارد. اگر میهمان دعوت می کنید، به یک پذیرایی ساده اکتفا کنید. میهمانی که بخواهد به خاطرتنوع شام میهمانی، سراغتان بیاید و اگر مطابق میلش نبودید، پشت چشم نازک کند، همان بهتر که نیاید!

63- جاهای پرخطر
 
وقتی به فروشگاه های بزرگ و قدم زدن در بازارچه ها، ناخودآگاه فرد را به خرید ترغیب می کنند سری را که درد نمی کند، دستمال نمی بندند! جای دیگری را برای قدم زدن انتخاب کنید.

64- زندگی مرتاض ها
 
این طور نباشد که مثل مرتاض ها زندگی کنید. هر چند وقت یک بار ( با توجه به میزان درآمد و صلاحدید خودتان) یک برنامه تفریحی مثل رفتن به سینما، رستوران، کنسرت یا هر چیز دیگری برای خودتان ترتیب بدهید؛ روحیه تان را عوض می کند.
ایجاد روابط مطلوب بین اعضای خانواده آن هم در جامعه ای که در حال گذار است و خانواده گسترده، کم کم جای خود را به خانواده هسته ای می دهد، کار چندان آسانی نیست اما شدنی است. فقط به کمی صبر و حوصله نیازدارد. دکتر امان الله قرایی مقدم- جامعه شناس و استاد دانشگاه- بر اهمیت روابط عروس و داماد با خانواده های همسرشان تاکید می کنند.



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » lpln ( چهارشنبه 90/12/10 :: ساعت 3:54 عصر )

»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

دیافراگم
بهداشت ازدواج
آیا فرزندم دختر است؟
آسیب دیدگی اسپرم پدر در اثر زندگی ناسالم به نسل‌های بعدی منتقل م
عوامل جسمانی و ژنتیکی در ازدواج
ازدواج در چه سنی بهتر است؟
ازدواج موفق
زمانی برای ازدواج نکردن!
روان شناسی و تقسیم بندی انواع عشق
من یک دختر مضطربم، با نامزد شکاکم چه کنم؟ 1- دختر 20 ساله ای هست
رابطه هایتان را بشناسید فکر می کنید چند جور ارتباط داریم؟ در ج
راه کم هزینه را بروید در شرایطی که دو نفر کم و بیش یکدیگر را پس
بهداشت روانی ازدواج در یک نگاه بهداشت روانی بحثی بسیار تخصصی د
101اما و اگر %جامعه شناسی 65- مثل هم اگر انتظار دارید همسرتا
101اما و اگر دکتر محسن ایمانی- روان شناس و استاد دانشگاه تربیت
[همه عناوین(43)]


وجوه اشتراک اسلام و مسیحیت در ازدواج دیدگاه‌های مشترک اسلام و[2] . یادم تو را فراموش! وسوسه همیشه دردسرساز است؛ وسوسه ورود به رابط . کاتی مهم و کلیدی برای جوانان در آستانه ازدواج :: تناسب فرهنگی . 101 اما واگر 101 اما واگر روانپزشکی 10-همتایی شخصی بنابر ای . 101 اما واگر نکاتی که هر دختر و پسر قبل از ازدواج باید بدانند شا . 101اما و اگر %جامعه شناسی 65- مثل هم اگر انتظار دارید همسرتا . 101اما و اگر دکتر محسن ایمانی- روان شناس و استاد دانشگاه تربیت . 22 نکته برای صبح زود بیدار شدن در زیر 22 نکته برای رسیدن به عاد . 8 تصور اشتباه در مورد ازدواج 1- ازدواج منافع بیشتری برای مردان ن . ازدواج در چه سنی بهتر است؟ موضوع ازدواج جوانان از جمله مسایلی ا . ازدواج موفق پژوهش درباره آنچه موجب موفقیت ازدواج می شود، نشان م . اصلی و فرعی کردن معیارها؛ اولین گام در انتخاب همسر انسان موجودی . با احتیاط پای سفره عقد بنشینید * مختصری از امور روزانه خود را ذک . بررسی تطبیقی ازدواج در اسلام و مسیحیت اهداف مستقیم ازدواج که در . بهداشت روانی ازدواج در یک نگاه بهداشت روانی بحثی بسیار تخصصی د . چگونه پیشنهاد ازدواج دهیم؟ دادن پیشنهاد ازدواج بی شک یکی از مهم . دختران و پسران بخوانند زوج مناسب برای دخترخانم ها دخترهایی که . دور ریختنی های بعد از ازدواج ازدواج یکی از قدیمی ترین پیوندهای ا . دوستی قبل از ازدواج آیا دوستی های قبل از ازدواج، برای شناخت بیش . رابطه هایتان را بشناسید فکر می کنید چند جور ارتباط داریم؟ در ج . راه کارهایی برای ازدواج مجدد ازدواج به خودی خود عملی دلهره آور ا . راه کم هزینه را بروید در شرایطی که دو نفر کم و بیش یکدیگر را پس . روان شناسی و تقسیم بندی انواع عشق با این که کمتر از ده سال از ز . روانشناسی ازدواج ازدواج، شباهت و تفاوت ها از زمان های خیلی دور . زمانی برای ازدواج نکردن! همان طور که نشانه هایی خاص آماده بودن . سوالات روز خواستگاری برای اینکه ازدواج موفقی داشته باشید لازم اس . کی با کی ازدواج کنه؟ کدام شخصیت ها به درد هم می خورند؟ ازدواج . من یک دختر مضطربم، با نامزد شکاکم چه کنم؟ 1- دختر 20 ساله ای هست . منفعل ترین ضلع مثلث در مواردی « آگاهی ها» برای تصمیم گیری درست ب . مهم ترین معیارهای فراموش شده . نامزدی موفق (2) وقتی نامزد کوچک بود یکی از چیزهایی که باید در . هشت راز ازدواج موفق اگر احساس می کنید بعد از ازدواج رابطه تان با .
 

>> بازدید امروز: 0
>> بازدید دیروز: 5
>> مجموع بازدیدها: 91870
» درباره من «

.::مرجع کد آهنگ::.

.::دریافت کد موزیک::.



» پیوندهای روزانه «

کفش مردانه ADIDAS مدل MCLAREN
جوراب جادویی نانو ساید
[آرشیو(2)]

» لوگوی وبلاگ «


» لینک دوستان «
دیار عاشقان
چم مهر
یار امام زمان (عج)
کارواش خانگی همه کاره جت مینی
پنکه خورشیدی ماشین AUTO COOL
اسپایکا
فروشگاه بیستِ بیست
توس بازار
چرخ خیاطی
فروش اینترنتی
گنجدونی
۩۞۩ تنهاترین تنها ۩۞۩
منجی بشر
Mystery
اسیرعشق
مشتاقی و مهجوری
لی مین هو
اتشنشانی بنادر کشور
زیرگنبد کبود
ما تا آخرایستاده ایم
♥ کلبه دلتنگی من ♥
قصرماشین
بلور نازک احساس
سرزمین رویا
شگفتی های قرآن کریم ...
*×*عاشقانه ای برای تو*×*
گوناگون
فرمانده آسمانی من
ی عاشق دیوانه
عاشقتم
گوچــــــــی جــــونم GUCCI
حجاب ناب
ســــــــکــــوت
شلوغ پلوغ
patomat
ماه نگار- گالری هنر های من و دوستم
بمب خنده
قـــ❤ــلـــــب هـــــای آبـــــی انــ❤ـــاری
دل پرخاطره
* عاشقانه ای برای تو *
اعداداوّل ، رازی پنهان
mystery
مهدی یاران
سوالات کنکور دکتری
شور و ازدواج و خواستگاری جوانان
دلمه پیچ, دستگاه دلمه پیچ Dolmer
آرزوهای من...
کلاه بافتنی
ساعت دیواری فانتزی
چرخ خیاطی
خرید اینترنتی مینی پنکه ASD Minifan، مینی پنکه ASD Minifan جدید،
قالب بستنی ساز کودک
چرخ جادویی چراغ دار
ست سارافون ودامن شلواری نیلوف
گوشی نوکیا 1110، خرید اینترنتی گوشی نوکیا 1110
هسته گیر آلبالو
بسته بزرگ اشتغال زایی و کسب درآمد
روان شناسی * 心理学 * psychology
عمو همه چی دان
شاره کم سنه
وبلاگ شخصی محمد
شگفتی های دنیا
گلچین اینترنتی
ღ♥ღعشقღ♥ღ
جکدونی عمو حسن
تی وی مارکت
راه و چاه
میهن کالا
نمونه سوالات پیش دانشگاهی و متوسطه رشته های ریاضی، تجربی، انسانی
فروشگاه گل آمیتیس - حسن آباد جرقویه اصفهان
تخم مرغ شکن Egg Cracker
فروش ویژه ساعت مچی
منابع آزمون کارشناسی ارشد کلیه رشته ها
اتیسم، اتیستیک، آسپرگر، رت، اختلالات نافذ رشد
خانه داری، گل آرایی، دوخت لباس زنانه و مردانه، تزیین منزل
زنان
یادتم یادم باش
آرایشگری و زیبایی و بهداشت پوست
افسانه خورشید و ماه
کلاه کپ رپری طرح طهران
کیف زنانه مجلسی ورنیgucci
عکس های جالب و متحرک
【∂Đιss ℓσνє ℓ
چالش
سروش مارکت
دلنوشته های یه دختراسفندی

» صفحات اختصاصی «

» لوگوی لینک دوستان «



» وضعیت من در یاهو «
یــــاهـو
» موسیقی وبلاگ «

» طراح قالب «